sobota, 25 listopada 2017

Łazienka pachnąca Francją


  Dzisiaj zapraszam Was do mojej łazienki :) To spore pomieszczenie na poddaszu, które w oryginalnym projekcie domu było przeznaczone na sypialnię. Jego atutem jest regularny kształt, duża ilość naturalnego światła oraz wyjście na balkon, na którym planujemy pić poranną kawę w szlafrokach ;) Planujemy, bo balkon wymaga jeszcze trochę pracy, którą zostawiliśmy sobie na przyszłą wiosnę, ale o tym innym razem ;)




Urządzanie łazienki to niełatwe zadanie, zwłaszcza przy ograniczonym budżecie. W moim przypadku nie obyło się bez kompromisów i rozwiązań tymczasowych, ale od początku wiedziałam, jaki efekt chcę docelowo osiągnąć. Postawiłam na prostotę, naturalność i uspokajającą kolorystykę. Najbardziej inspirują mnie łazienki w stylu francuskim przypominające raczej salon lub pokój łazienkowy, do którego dodatkowo wstawiono wannę i umywalkę :)       

Komponując paletę kolorów, wybrałam moją ukochaną biel w połączeniu z odcieniami szlachetnej szarości, ocieploną beżem i naturalnym drewnem.   



źródło: Design Seeds


Nasza łazienka ma kształt prostokąta. Wolnostojącą wannę chciałam ulokować przy ścianie, co oznaczało, że przestrzeń pośrodku łazienki pozostanie pusta. Postanowiłam ją optycznie wypełnić "dywanem" z wzorzystych płytek. Te właśnie płytki to w zasadzie największa inwestycja w łazience, ale nie żałuję ani grosza, bo "dywan" rzeczywiście robi wrażenie :) 


łazienka w stylu prowansalskim

łazienka w stylu prowansalskim

Na ścianach płytki położyłam oszczędnie - na jednej tylko do wysokości wanny, a na drugiej mały fragment nad umywalką. I to w zupełności wystarcza. Podoba mi się, jak nierówna powierzchnia białych cegiełek odbija wpadające przez okno dachowe światło. Większość ścian oraz sufit zostały pomalowane zwykłą czystą bielą. Szarpnęłam się jedynie na puszkę łazienkowej farby Benjamin Moore w kolorze Revere Pewter (spokojny szarobeżowy odcień), którą pomalowaliśmy część ściany nad wanną :)


łazienka w stylu prowansalskim

łazienka w stylu prowansalskim

Zamiast typowych mebli łazienkowych wybieram starocie, które tworzą ciepły klimat i przełamują surowość białych ścian. Narożna intarsjowana szafeczka, krzesło z rafią i kinkiety przy lustrze przyjechały z Francji. Wieszaczek, który wisi nad wanną, kupiłam na targu staroci Les Puces w Paryżu. Masywny żyrandol z lnianymi abażurkami, lustro z rzeźbioną ramą i drewniane świeczniki znalazłam na Westwing. Co prawda starociami nie są, ale ładnie wkomponowały się w wystrój łazienki, nawiązując do francuskich klimatów :) Naprzeciwko wanny zostawiłam miejsce dla dużej antycznej komody na ręczniki, którą widzę już oczami wyobraźni - muszę jeszcze tylko znaleźć tę jedyną ;) 


łazienka w stylu prowansalskim

łazienka w stylu prowansalskim

łazienka w stylu prowansalskim

łazienka w stylu prowansalskim

łazienka w stylu prowansalskim

łazienka w stylu prowansalskim

łazienka w stylu prowansalskim

łazienka w stylu prowansalskim

łazienka w stylu prowansalskim



A jakie Wy macie przepisy na urządzenie łazienki? Jaki styl Wam najbardziej odpowiada i gdzie szukacie inspiracji? Bardzo jestem ciekawa :)  


13 komentarzy:

  1. Piękny salonik kąpielowy :-). Moją łazienkę dzielą przepaście od Twojej. Szkoda pisać :-(. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta przestrzeń wygląda świetnie. Właśnie sama urządzam swoją łazienkę i też zdecydowałam się na styl retro :) Trafiłam tutaj szukając inspiracji na lampy łazienkowe i w końcu znalazłam to, czego szukałam. Dzięki!

      Usuń
  2. Droga Alicjo, a gdybyś miała urządzić łazienkę swoich marzeń, to w jakim byłaby stylu? :) Jakie klimaty są bliskie Twojemu sercu?
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsze co mi przyszło do głowy , to określenie -salon kąpielowy, wow, ta przestrzeń...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przestrzeń faktycznie jest, nie mogę się doczekać, kiedy wykończymy balkon i wtedy ta przestrzeń jeszcze się powiększy :) Dziękuję za odwiedziny w mojej łazience :))
      pozdrawiam ciepło

      Usuń
  4. Kaczuszka świetna :) Piękny retro klimat :) W dwóch słowach - Francja, elegancja!

    Pozdrawiam Sanitti.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna inspiracja do nowego mieszkania. Mam nadzieję, że zacznę remont jeszcze w marcu, bo w nowym tygodniu mam odebrać klucze do mieszkania na maślice wrocław

    mieszkania
    wymagają tyle czasu i wkładu zanim będziemy się nimi cieszyć... nie spodziewałam się,że wszystko aż tak się przeciągnie. Na szczęście już końcówka i jeszcze w tym roku będę na swoim :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta łazienka prezentuje się fenomenalnie, naprawdę! Należy jednakże pamiętać o tym, aby zapewnić łazience odpowiednią wentylację - tylko wtedy bowiem na ścianach nie pojawi się grzyb i pleśń. Nie należy więc zapomnieć o montażu odpowiedniego wentylatora. Można go nabyć w tym miejscu: https://interblue.pl/wentylatory,c,26/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, w pomieszczeniach domowych warto jest zadbać o odpowiednią cyrkulację powietrza. Z drugiej strony nie możemy dopuścić też do jego przesuszenia. Aby zapewnić w domu właściwą wilgotność powietrza na stałym poziomie, możemy np. pomyśleć o zakupie specjalnych urządzeń nawilżających https://duka.com/pl/agd/nawilzacze-powietrza. Pomogą nam one utrzymać powietrze o odpowiedniej wilgotności. Zbyt suche powietrze często jest nie pożądane i może doprowadzać do powstawania różnych podrażnień skóry bądź alergii.

      Usuń
  7. Hej! Świetnie to wyszło. Wydaje mi się, że do tego Twojego stylu łazienki genialnie pasuje wyposażenie łazienki produktami firmy Kerasan serii Retro - idealnie wpisują się w klimat. Jeśli szukalibyście inspiracji, i sklepu gdzie zakupić takie umywalki, krany itd. to zajrzyjcie tutaj https://www.in360.pl/producent-kerasan/seria_kolekcja-retro.html. Firma jest bardzo profesjonalna oraz ma duży wybór i wysokiej jakości produkty wielu firm. Powiem wam, że przypadkiem trafiłam na tę serię Retro i od razu skojarzyła mi się z takim francuskim stylem wyposażenia

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękna łazienka, która robi na mnie bardzo dobre wrażenie i coś takiego mógłbym miec w swoim domu. Wszystkim zainteresowanym moge polecić stronę, z której osobiscie korzystma - https://pytanieomieszkanie.pl/category/salon/ - poznacie rozne sposoby na wystrój wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę przyjemny klimat. I każdy z tych drobiazgów pasuje świetnie do wnętrza. Ja bym musiała chyba długo myśleć nad urządzaniem swojej dlatego wolę zdać się na wiedzę projektantów wnętrz https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/lazienka .

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...