środa, 14 grudnia 2016

Świąteczna aranżacja stołu i salonu

Do Świąt zostało już tak niewiele czasu. Jak sprawić, by mimo to w naszym domu zagościł prawdziwie świąteczny nastrój?

Najskuteczniejszy i najszybszy sposób to udekorowanie przestrzeni, która jest najbardziej "reprezentacyjna", czyli tej, w której przyjmujemy gości i w której sami spędzamy najwięcej czasu.


świąteczna aranżacja stołu


   Na kilka dni przed Świętami wszyscy jesteśmy mocno zabiegani. Nie zawsze mamy czas i możliwość, żeby w pełni cieszyć się przedświątecznymi przygotowaniami i poświęcić się dekorowaniu całego domu czy mieszkania. Powiedzmy sobie szczerze - nie jest to przecież konieczność. Świąteczne dekorowanie ma sprawić nam przyjemność i uświetnić chwile spędzone z bliskimi. 

   Ja polecam wybranie jednego pomieszczenia - może to być kuchnia, pokój dzienny czy jadalnia - i ozdobienie go świątecznymi akcentami. Dobrym rozwiązaniem jest też po prostu przygotowanie świątecznej aranżacji stołu lub zadbanie o to, by znalazły się na nim elementy podkreślające świąteczną atmosferę - świece czy kompozycje ze świeżych gałązek i bombek mogą przecież zdobić nasz stół na co dzień i przypominać o zbliżających się Świętach.

   Mam dość duży dom i mimo że uwielbiam go dekorować i przystrajać na różne okazje, nie zawsze znajduję czas, by upiększać każde pomieszczenie. Dlatego też na te Święta postanowiłam skupić się na salonie, który pełni jednocześnie funkcję jadalni i jest połączony z kuchnią.


   Przygotowałam aranżację stołu w świątecznym klimacie. 
U mnie jak zwykle na Boże Narodzenie nie może zabraknąć rozgrzewającej czerwieni, jakoś nie wyobrażam sobie bez niej Świąt. Łączę ją z elegancką szarością i bielą, a całość okraszam blaskiem srebra.


   Może znajdziecie w mojej aranżacji odrobinę inspiracji do przygotowania własnej dekoracji świątecznego stołu :)


   W sklepach o tej porze nie brakuje pięknych ozdób i zwykle nie udaje mi się nie ulec magii świątecznych zakupów, ale staram się zrobić też coś własnoręcznie. Elementy rękodzieła dodają świątecznym dekoracjom wyjątkowego uroku. No i są niepowtarzalne :)

   Spod moich rąk wyszedł biały świąteczny jelonek, który króluje na stole. Co roku szyję też piernikowe ludki według mojego ulubionego wzoru. A domowe świąteczne pierniczki to nie tylko idealny dodatek do kawy, ale też pachnąca dekoracja (i pomysł na słodki upominek).

W tym poście pokazywałam już moją chatkę z piernika.

   Na stole w roli bieżników położyłam resztki, które pozostały mi po skróceniu koronkowych firanek. Jako świeczniki wykorzystałam maleńkie miseczki z gwiazdką. Dodałam świąteczne serwetki, zielone gałązki, a na ławce ułożyłam poduszki w czerwieni, bieli i szarości.


świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

   Na stoliku kawowym ustawiłam kompozycję z gałązek i świec, sofę upiększyłam futrzanymi poduszkami i pledami w warkocze. Jeszcze sznury światełek tu i ówdzie i zrobiło się świątecznie.


świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu

świąteczna aranżacja stołu


   Jednym słowem czasem warto się zmobilizować, ale nie można dać się zwariować :) Stawiajmy sobie realistyczne cele, jeśli chodzi o świąteczne dekorowanie, a wtedy będziemy mogli w pełni cieszyć się tym wyjątkowym czasem :)

   Jestem bardzo ciekawa, czy zdarza Wam się odczuwać presję związaną z przystrajaniem domu na Święta i robić to na ostatnią chwilę? 
A może należycie do tych, którzy w przemyślany i metodyczny sposób podchodzą do tego tematu?
Idziecie w dekorowaniu na całość czy raczej stawiacie na dekoracyjne akcenty?
Będzie mi bardzo miło, jeśli podzielicie się ze mną swoją opinią w komentarzu :)


świąteczna aranżacja stołu





10 komentarzy:

  1. Moja droga, na dekorowanie domu(bynajmniej tu w DE), jest okres Adwentu, czyli cztery tygodnie. I to mi się tutaj właśnie podoba! Przygotowania zaczynają się z pierwszą zapaloną świecą na Adwentowym wianku. Spokojnie pieczemy ciasteczka , ogarniamy chatkę i przygotowujemy się na ten Najważniejszy czas, czyli przyjście Bożej Dzieciny... Choinkę ubieram też wcześniej, nie czekam z nią na dzień Wigilii, bo jako osoba pracująca zawodowo, w ten dzień do południa jeszcze muszę pracować. Także ubierana jest w tygodniu poprzedzającym święta.
    Zachwycam się twoimi ozdóbklami! Jelonka i te ludki to bym Ci z chęcią skradła... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie i dziękuję za odwiedziny :)
      Czytając Twoją wiadomość, poczułam mnóstwo takiego prawdziwego, przedświątecznego ciepła - właśnie tak powinny wyglądać przygotowania do Świąt :) Świadome, niespieszne, uważne. Czuję, że potrafisz odpowiednio celebrować te chwile.
      My też choinkę ubieramy wcześniej, dzięki temu spędza z nami więcej czasu. Bardzo lubię stroić ją wspólnie z mężem :)
      Bardzo mi miło, że moje ozdóbki Ci się spodobały, jak zwykle planowałam zrobić więcej, ale nie ilość się przecież liczy :)

      Serdeczne pozdrowienia i pędzę z rewizytą!
      Beata

      Usuń
  2. Jelonek i piernikowe ludki są po prostu cudne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, bardzo mi miło!
      pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Ślicznie udekorowałaś dom. Szarości , biel, czerwień nic tu nie dominuje tworząc uroczystą atmosferę. Pięknie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moja kompozycja Ci się spodobała :)
      To moje ulubione zestawienie kolorystyczne na święta. Czasem myślę, żeby może pójść trochę w innymi kierunku, ale jakoś zawsze ostatecznie sięgam po czerwień. Może dlatego, że mam białe ściany i czerwone akcenty ładnie się na ich tle prezentują :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  4. Twój stół jest moim marzeniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci spełnienia marzeń, niech podobny stół zagości u Ciebie :))
      pozdrowienia serdeczne!

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...